Wednesday, April 25, 2012

Kandang Bunny

assalamualaikum sume...

VP ade berite gembiera...(untok diri sendiri je)
hehehehee

hari nie nak balek kampung di Raub.... 
seronoknyee....
(ade kaitan ke, ngn tajok atas tu??)

saba laaa..nak cite lah nie...hehehe
ape laaaa xsaba2 hehehhee.....

my mum cakap...kalo balek nanty nak Upah orng tok Bt kan sangkar/reban rabbit untok VP kat tepi rumah kat kg VP... hehhe...seronoknye.. VP ade rumah kat sane, maseh dalam proses tok siap...tapy leh katekan hampir 95% siap laa....sooo disebabkan arnab VP akan bertambah banyak kelak(arnab VP bunting)
sooo kenelah sedia kan tempat yg lebih luas  n ruang yg mencukupi tok dyeowng nie haaa....
soooo, tetibe la my mum terbukak haty nak bt kan.... Alhamdullillah....... 
sebenarnye VP berminta dengan perternakan Rabbit  nie... memang pas Habes Diploma nak cube bt bisnes rabbit nie kecil2an sikit... kalo kalo ade rezeki pas degree baru nak bt besa-besaran... cite2 tu memng ade... tapy ye laaaa kite hanye merancang...tapy DIA yang menentukanNYA..betol x....

mungkin agak terpengaruh sikit laa tgok ramai Breeder yg dah berjaya lam Bidang nie... sooo x salah kalo kite punyai minat kan... hehehhe

kalo minat tu membawa keuntungan..tiada salahnye...tol x.... hehehe....
pelan tok sangkar tu maseh belom ade...tapy kalo bole nak bt yang camnie laa:

suke yg nie, it simple..tapy cukop tok seekor je bunny...so kalo bole bt berkembar...tambah satu lagy camnie sebelahnye


atau pown yg camnie...cume tempat tray dye?? hurm...
camnie pown elok..bole tuwon naik...then ubah sikit soo bole ejas tok jadekkan due sangkar...masalahnye tempat letak tray??
terbaek la nie... sampak terlindung sikit... tempat tray pown ade kowt...hehe



hopefully....dapat seperti salah satu antare gambar kat atas kan...hehhee... Aminnnnn
k la tu jee... Assalamualaikum ;)

2 comments:

  1. wahhh.. bela rabbit...
    Semua da berapaekor VP..???-sekarng nilah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha...sikit baru, malu la nak bagythu..ahahhaha...
      Insyallah kalo de rezeki...bole la bt bisnes...skunk nie... bela sebagai hobby je...hehe

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...